17/05/2017

Drama sangat

Bila tengok pasangan yang baya-baya aku selamba aje bergaduh tatkala orang surau baru habis kuliah, rasa macam, ya Tuhan ku, aku rela single selamanya daripada dapat suami macam tu.

Pasangan tu memang jenis keluar pagi balik lewat petang dan memang tak pernah join aktiviti kemasyarakatan. Jauh di sudut hati aku rasa kasihan sangat, masa mula-mula kahwin dulu happy-happy, seronok-seronok, tapi lepas kahwin pasal benda kecil je dah boleh menyebabkan si suami beraku-engkau dengan si isteri, dan si isteri pun sama naik suara. Memanglah yang aku lihat hanya sekilas dan Tuhan sahaja lah yang tahu apa yang mereka lalui, tapi aku percaya benda ni boleh diurus dengan cara yang lebih baik.

Entahlah wehhh. Nak cakap banyak pun aku tak layak. Anggaplah ia sebagai peringatan kepada diri sendiri supaya tidak bertindak sedemikian di kemudian hari. Kot yer nak bergaduh bertekak pun, masuklah ke dalam rumah dulu, ye dak?

Oke tu je nak bagitahu. Apapun, berbahagialah wahai setiap pasangan!

No comments: