15/05/2017

Hal-hal random yang ingin saya katakan pada kamu tetapi kamu sudah tiada di hujung talian

1. Apa rahsia orang-orang yang pergi interview sekali sahaja dan terus dapat kerja, ya? Saya ni gagalis betul apabila tiba pasal interview. Terutama ketika mereka bertanya apa dream job saya. Tatkala saya berlaku jujur, mereka katakan, maaf, kami tidak menawarkan impian anda di sini. Long story short, that is how to screw up an interview in an instant.

2. Saya berharap Tuhan akan makbulkan hasrat saya untuk belanja semua orang baju raya tahun ini. Semoga ada rezekinya supaya hasrat murni ini terlaksana.

3. Pinjam telefon polis sebab telefon sendiri tertinggal di dalam kereta adik, adik pula sudah drop kan saya di KL Sentral. Sejurus sahaja talian disambungkan, berhamburan ketawa kedengaran, diikuti dengan TERTINGGAL ENFUN KE TUUU WOIII. Hmm hampeh betul.

The first sentence, yes. The latter, nope.

4. Saya tak faham kenapa orang asyik kata, kamu takyah lah risau lambat kahwin, orang lain yang lagi tua daripada kamu pun ada yang tak kahwin lagi. Setahu saya lah, tak pernah pula saya risau tak kahwin, risau nak kahwin tu adalah!

5. Kan best kalau kita boleh bercinta je tanpa perlu komitmen, haha! Tapi itulah, nak bercinta kang macam mana nak jadi muslimah sejati, hahahah! Tu saya tak dapat nak nafi la, mempunyai seorang teman opposite gender untuk berbual hal-hal random pun sudah boleh bahagia, apatah lagi teman bercinta, ye dak?

6. Teman hidup? Hmmmm itu ya kena fikir empat puluh hari empat puluh malam.

7. Kepada kalian yang masih di sini, berbahagialah hendaknya. Cheers!

No comments: