08/05/2017

Pedih

Aku masih tak boleh lupa saat Miki mati sebenarnya. Rebah je Si Miki, aku terus tekan-tekan dada Miki, macam dalam drama. Miki, Miki, Miki, aku cuba sedarkan Miki tapi dia sedikit pun tak bergerak. Kau tahu aku buat apa lepas tu?

Aku masuk rumah, lari ke bilik, dan menangis semahunya. Woi, dia punya sedih tu, sampai sekarang aku sedang menaip ni pun berair mata. Thank God aku seorang perempuan, jadi takde lah pelik sangat air mata aku tumpah dek kerana kucing seekor.

Kalau aku nak cerita pasal Miki sekarang ni pun aku boleh berair mata, tau tak? Padahal Miki ada anak, Si Nini. Tapi Nini lain, Nini tak macam bapak dia. :'(

Tak sempat dua tahun pun lagi. Miki lahir satu Ramadhan tahun 1436.

Aku sebenarnya ada benda lain nak bebel, tapi tu lah bila tengok last post pasal Miki mati, terkenanglah pulak.

Padahal dia binatang kot???!!! Arghh perlu ke nak sedih-sedih sampai macam ni, hah???

No comments: